فرش، زیبایی‌اش را به نقشه مدیون است
نوشته شده توسط : ادمین

یک فعال حوزه فرش:

فرش، زیبایی‌اش را به نقشه مدیون است

ایسنا/زنجان یک فعال حوزه فرش گفت: یکی از موارد بنیادی و اساسی تولید فرش، مرحله نقشه‌کشی و طراحی آن است که زیبایی فرش مدیون طراحی‌اش است.

 

بیشتر بخوانید« بهترین کلینیک لمینت دندان در تهران

ناصر حسین‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طراحی نقشه فرش، اظهار کرد: طراحی و نقاشی فرش یکی از بخش‌های مهم تولید فرش است. پویایی طراحی می‌تواند زمینه بازارگرمی فرش دستباف را ایجاد کند و این پویایی در گرو حضور بیشتر جوانان در این عرصه است.

 

وی افزود: رونق بازار فرش باعث رغبت جوانان برای حضور در این عرصه است و امیدواریم با رونق این هنر - صنعت، شاهد افزایش تقاضای نقوش جدید و استاندارد از جانب بافندگان باشیم و با رغبت بافندگان، متقاضیان خانگی و تجاری نیز با طرح، نقشه و حتی رنگ‌بندی‌های جدیدی مواجه می‌شوند و بازار تنوع بیشتری را در خود جای می‌دهد.

 

این فعال حوزه فرش ادامه داد: از گذشته تاکنون فرش ایرانی به‌ دلایلی مانند زیبایی، ظرافت، طرح، بافت و رنگ در عرصه جهانی دارای اعتبار است. دلیل اساسی حفظ این موقعیت و ارتقای آن در طول این سال‌ها توجه و دقت عوامل تولید آن است اما در این بین یکی از موارد بنیادی و اساسی تولید فرش مرحله نقشه‌کشی و طراحی آن است که زیبایی فرش مدیون طراحی‌اش است.

 

پیشران حوزه فرش طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان، با اشاره به ایراداتی که در برخی نقشه‌های در حال بافت به وجود آمده است، تصریح کرد: در استان زنجان نقشه‌های قلتوق، بیدگینه و ده‌جلال ثبت جهانی شده است. در حال حاضر برخی نقشه‌ها را می‌توان اصلاح هندسی کرد، به‌ طوری که در برخی فرش‌ها شاهد آن هستیم که گل گوشه وجود ندارد و یا بافته‌ها قرینه نیست که سبب می‌شود کیفیت بافت و حتی نقشه کاهش یابد.

 

حسین‌خانی یادآور شد: باید جوانان وارد حوزه طراحی فرش شوند؛ چراکه آنان با توجه به نگرشی که دارند، می‌توانند نقشه‌های جدیدتری را طراحی کنند، نقشه‌هایی که در آینده نیز مورد توجه و ذائقه بازار باشد، زیرا آینده متعلق به جوانان است.

 

مقالات دیگر: قالیشویی لویزان

اجاره میز و صندلی شرق تهران





:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: